Terug naar school - Reisverslag uit Jaipur, India van Jacob en Colina Kamperman Michels - WaarBenJij.nu Terug naar school - Reisverslag uit Jaipur, India van Jacob en Colina Kamperman Michels - WaarBenJij.nu

Terug naar school

Door: coljacindia

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Colina

29 December 2010 | India, Jaipur

Namaste, ons eerste woordje wat we vandaag hebben geleerd. We zitten nu in Jaipur na een dag reizen. Gisteren hebben we in de bus gezeten en dat was wel erg gezellig. Na aankomst bij het kantoor van Idex moesten we even wat formulieren in vullen en zijn toen naar het gastgezin gebracht. We hebben er inmiddels twee dochters bij gekregen een Spaans meisje van 25 en een Duits meisje van 19. Vanmiddag hebben we aan een jongen op de markt al wijs gemaakt dat het onze dochters zijn, maar hij geloofde het niet echt! De komende drie dagen krijgen we van allerlei informatie over India, we zitten dus weer in de schoolbanken en voor vanavond hebben we al huiswerk gekregen, we moeten verschillende Indiase woordjes leren. Jacob zit nu al naast de kleinzoon van Pappa en is samen met hem alles aan het leren. Vanmiddag zijn we naar de markt geweest, daarna zijn we stoffen gaan uitzoeken voor twee kledingstukken die voor Colina gemaakt gaan worden (is trouwens verplicht) want we gaan in Lalsot aan het werk. Het is een andere plaats dan bedoeld was, dit door de wateroverlast waar ze nu mee te maken hebben. Voor Jacob hadden ze nog wel een lange jurk maar hij gaat dat niet dragen, mietje!!
Het gastgezin is trouwens heel erg leuk en vriendelijk, een oudere man die hier woont met zijn zoon, schoondochter en kleinzoon. We kunnen leuk met hem filosoferen en de twee dochters van ons steken er een hoop kennis mee op.
Het is hier trouwens wel koud en het heeft vandaag de hele dag geregend, ja, ook hier hebben we last van de klimaatverandering!
Jacob gaat zo even proberen er wat foto's op te zetten en jullie zien wel of dat gelukt is of niet misschien dat onze dochters ons er even bij kunnen helpen!
Liefs de ouders van Lisa en Nuria

• 29 December 2010 - 13:36

Bob:

Hallo Colina en Jacob, geweldig wat jullie doen, petje af, wens jullie beiden veel succes en plezier, groeten Bob

• 29 December 2010 - 14:32

Martine:

Ik blijf met veel aandacht jullie reisverslagen lezen. Ben wel een beetje jaloers hoor ... krijg meteen heimwee naar India.
    Hou jullie goed. Ben benieuwd naar jullie volgende ervaringen en blijven studeren, hé!

Groetjes van je Belgische "zusje".
    (tja, "dochter" ... dat gelooft intussen toch niemand meer, hihi !)

• 29 December 2010 - 14:47

Pa & Ma:

Dag Jocob & colina ,ik hoop dat jullie er veel leren .Wij zijn heel trots op jullie dat jullie dit belang rijkwerk doen heel veel sterkte daar en de groeten van ons

• 29 December 2010 - 18:25

Helma:

Ik heb nooit geweten dat kinderen krijgen zo snel gaat ha ha.
    Super om te lezen en de foto's staan er goed op ik geniet op afstand mee.
    Dat wordt hard studeren voor jullie maar wel leuk.
    Heel veel dikke knuffels en doe Lisa en Nuria ook de groeten

• 31 December 2010 - 22:35

MA& PA:

PA en MA wensen jullie een gelukkig en voorspoedige 2011, en veel plezier en jullie werk,
    ook aan jullie dochters en bij wie jullie wonen ook heel veel geluk en heel veel sterkte bij jullie studie,
    de hartelijke groeten van PA en MA,

• 01 Januari 2011 - 20:03

Hilke:

Hoi Jacob en Colina, gefeliciteerd met jullie dochters we nemen wel beschuit met roze muisjes.
    We zijn oud en nieuw weer knallend uit gegaan. Voordaar iedereen de beste wensen en veel plezier op school en in jullie gastgezin.
    groetjes Franc,Hilke,Masha en Ichelle

• 03 Januari 2011 - 09:48

Marga:

Hey Broer & Zus,

Wat leuk dat ik er nog 2 nichtjes bij hem.
    Ik was wel verbaasd dat ze zo knap zijn. Ze lijken gelukkig niet echt op jullie. (grapje)
    Wel jammer dat Jacob geen jurk aan doet, had 'm vast charmant gestaan.
    Hier schijnt voor de verandering het zonnetje, maar buiten is het een schaatsbaan.
    Ik heb zo vergadering en nieuwjaarsreceptie dus dat wordt een lange zit.
    Succes in de schoolbanken en doe jullie meiden de groetjes van hun tante uit Holland.

Dikke smok Marga.

• 03 Januari 2011 - 12:21

Harm:

???? Je weet het niet he ?Krijg toch een beetje het gevoel dat we belazerd worden. Ik zie daar een huis met een prachtige voordeur, een regenpijp en dan over het interieur nog niet gesproken!!
    Zitten ze niet gewoon in Belgie met een stel hippies en een paar verdwaalde jonge meiden die stiekem de grens over gegaan zijn nadat ze te laat thuis kwamen van een avondje stappen ?

Je weet het niet, Jacobs meest gebezigde uitspraak. Dat landkaartje maakt wel indruk. Maar die prachtige Martinitoren met een hemelsblauwe lucht is volgens mij uit de reisfolder van arke gehaald.
    En dan staat er ook nog ergens dat ze over 53 dagen terug zijn. Wedden dat ze al weer in Toornwerd zijn en gewoon geen nieuwjaarvisite willen. nou ja je weet het niet.
    Nou ja hoe het ook zit ik hoef in ieder geval geen nieuw boek te kopen. Vooralsnog is het een boeiend verhaal. Ben benieuwd wanneer ze opgepakt worden nadat Colina de hele veiligheidsdienst van India onder de toonbank heeft gejaagd. Vreemd stel, maar wel lekker.